Wij zijn het Belgische bedrijf Group Riem
Al meer dan 60 jaar is Group Riem een baanbrekende Belgische KMO in het ontwerpen en produceren van huishoudelijke producten. De tevredenheid van onze klanten begeleidt elke dag het werk van ons team van 23 medewerkers.
We putten uit onze jarenlange expertise, zowel in de fabricatie van onze eigen producten als in loonproductie.
Onze eigen producten: In de loop der jaren hebben we een gamma insecticiden ontwikkeld onder het merk Ti-Tox en een gamma onderhoudsproducten onder het merk Riem.
Loon productie: We werken ook samen met onze klanten om hen te helpen hun gamma van onze producten te ontwikkelen.
Group Riem is een Belgisch bedrijf en het is ook het erfgoed van een familie
Ons verhaal begint in 1963 toen Emile Nicoletti, toen nog een vertegenwoordiger, besloot zijn bedrijf op te richten.
Hij koos de naam Riem omdat deze bestaat uit de eerste twee letters van de voornaam van zijn vrouw (Rita) en zijn eigen voornaam (Emile). Hij koos ook de vogel voor het het logo omdat het staat voor reinheid en vreugde (in het huis).
Group Riem heeft sinds oktober 2018 een nieuwe eigenaar en er waait een nieuwe wind. Dankzij de ontwikkeling van nieuwe producten groeien we en winnen we terrein op onze concurrenten.
KWALITEIT TEGEN DE BESTE PRIJS ZONDER COMPROMISSEN
Bij Group Riem, geloven we dat het leven thuis essentieel is. Wij geloven ook dat het onderhoud van onze huizen van vitaal belang is voor ons welzijn.
Daarom willen wij het dagelijks leven van de consumenten verbeteren door het hen gemakkelijker te maken en wij ontwerpen doeltreffende producten tegen de beste prijs.
In het hart van België
Wij zijn gevestigd in Ligny (in de Provincie van Namen) in het hart van België. Onze vertegenwoordigers reizen door ons land en het Groothertogdom Luxemburg om aan de verwachtingen van onze klanten te voldoen.
Ons gebouw van meer dan 3.000 m2 is gestructureerd rond verschillende ruimtes: kantoren, laboratorium, productie en opslag. Onze productielijnen combineren flexibiliteit met kwaliteit en stellen ons in staat om een totale jaarlijkse capaciteit van 4 tot 5 miljoen eenheden te bereiken.
Eerste product
In het begin van Groep Riem, waren er nog maar weinig spuitbussen op de markt, maar Emile Nicoletti geloofde al in de toekomst van dit geweldig systeem.
Het eerste product werd vervolgens in dit formaat op de markt gebracht: een reinigingsproduct voor glazen oppervlakken. In het begin Glazen genoemd maar vandaag de dag maakt het nog steeds deel uit van ons assortiment onder de naam Riem Ruiten.
Onze vlaggenschipproducten
Voor onze eigen producten, hebben we, onder het merk Ti-Tox, een insecticideproducten gamma en, onder het merk Riem, 4 gamma's van reinigingsproducten (wasverzorging, ontsmettingsmiddelen, onderhoud van oppervlakken & luchtverfrissers et auto, motor, fiets).
In deze gamma's springen deze 4 producten eruit:
- Ti-Tox Total: Al eind jaren zeventig ontwikkelden we onze onvermijdelijke insecticide Ti-Tox. In 1987 werd de formule herzien om bescherming te bieden tegen zowel vliegende als kruipende insecten ; de naam wordt dan Ti-Tox Total. Met zijn gepatenteerde formule heeft Ti-Tox Total de meest uitgebreide regelgeving op het gebied van toepassingen en geteste insecten. Het heeft één van de beste rotaties op de markt. Ons Ti-Tox insecticidengamma is een referentie op de markt en is nummer 2 in België.
- Riem Pre-Wash: Onze beroemde ontvlekker spray vóór het wassen is ontwikkeld in 1978. Het wordt gewaardeerd om zijn doeltreffendheid op alle vlekken en alle textielsoorten. Riem Pre-Wash is nummer 1 in België en heeft de hoogste rotatie op de Belgische markt (alle formaten samen).
- Riem Waterdichtmaker: Onze waterdichtmaker is een universele beschermende spray die doeltreffend is op alle soorten textiel en leder. Het is ook nummer 1 op de Belgische markt. Zijn doeltreffendheid is vooral te danken aan zijn nettovermogen (hars), dat het hoogste is (in vergelijking met concurrerende producten).
- Ti-Tox anti-mot: Elk jaar stellen producenten in 40 landen over de hele wereld hun nieuwe producten voor aan de consumenten. In België geven enkele duizenden mensen hun mening over de producten die hen worden voorgelegd en stemmen ze voor het «Product van het jaar» in verschillende categorieën. Het logo «Gekozen Product van het jaar» dat de merken op hun verpakking aanbrengen, is het bewijs van de nieuwigheid en innovatie die duizenden consumenten in deze producten hebben herkend. In 2023, mocht Ti-Tox anti-mot dit rode logo met trots dragen.
Gegevens: Nielsen - België - 4W 2022 40 - 4W 2023 36 en interne laboratoriumrapporten van Group Riem